söndag 12 januari 2014

Efter många om och men


Den här koftan började jag på för snart ett år sedan. Inspirationen kom från Lisas Bjomalfläta. Jag viste inte när jag började hur den skulle bli när den var klar. Först stickade jag en lång flätbård. Sen plockade jag upp maskor i sidan av den och stickade ränder. Likadant gjorde jag på ärmarna. För att piffa till det lite extra gjorde jag även en flätbård på varje axel. Den var egentligen färdig redan i våras. Men ärmarna blev lite för korta. Därför har den legat tills nu. Jag sprättade lös ärmarna och förlängde dem med några centimeter. Nu är den precis som jag vill ha den. Fattas bara knappar så är den helt klar. Känner mig väldigt nöjd med detta experiment. Garnet är Nagano. Ett traderafynd jag gjorde för ett par år sen.
 


1 kommentar: